Klant
Waterschap De Dommel
Klant
Waterschap De Dommel
Thema
Ruimtelijk beleid en gebiedsprocessen
Dienst
Projectmanagement
Warme zomers en corona hebben gezorgd voor een toename van recreatie in het gebied van Waterschap De Dommel. Het waterschap wil meedenken met initiatiefnemers om recreatie op een veilige manier mogelijk te maken, zonder daarbij de natuur te belasten. In de praktijk is dit niet altijd makkelijk. Waterprof is gevraagd om als onafhankelijke partij het beleid voor nautisch beheer onder de loep te nemen.
Hierbij is gekozen voor de aanpak van een klantenreis. Een methode uit design thinking die helpt om de beleving van een product of dienst te onderzoeken. Met verschillende collega’s van De Dommel zijn interviews afgenomen. De grote uitdaging van het project was het samenbrengen van belangen in één verhaal. In een workshop is daarom gewerkt met het hele veranderkwadrant 4V’s. Het belangrijkste resultaat is een praktisch overzicht van oplossingsrichtingen en uitgangspunten die helpen om een koers te bepalen om het beleid voor nautisch beheer vorm te geven.
Wessel Kremer
Adviseur Water en Ruimte